Energetyczne i bezpieczne środowiskowo wykorzystanie odpadów poprzez wytwarzanie z nich paliw o stabilnych parametrach jakościowych jest ważnym zagadnieniem we współczesnym systemie gospodarki odpadami. Na szczeblu krajowym nadal trwają dyskusje na temat możliwości energetycznego wykorzystania paliw z odpadów. Specjaliści z branży wskazują na problemy z zagospodarowaniem RDF, które będą tym większe, im nasze technologie separacyjne będą lepsze.
Na starcie 2019 roku wszyscy zadajemy sobie pytanie ? co będzie dalej z paliwem alternatywnym i jego wykorzystaniem w systemie gospodarki odpadami w naszym kraju? Jak prognozować jakość SRF w perspektywie 10 lat ? w świetle zmian zarówno stylu życia Polaków jak i wymagań prawnych? Jakie projekty pozwolą na rozwiązanie problemu z rosnącą ilością paliwa alternatywnego?
Na powyższe i szereg innych pytań odpowiemy w tym roku podczas konferencji w Katowicach. Serdecznie zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w 9 edycji Konferencji Paliwa z odpadów, która odbędzie się w dniach 19 ? 21 marca br. Konferencja od lat stanowi największą w Polsce platformę wymiany informacji na temat wytwarzania i wykorzystywania paliw z odpadów.
Miło nam poinformować, że Gośćmi Honorowymi konferencji będą Henryk Kowalczyk, Minister Środowiska oraz Sławomir Mazurek, Podsekretarz stanu w Ministerstwie Środowiska. Przedstawią oni stanowisko resortu w sprawie perspektyw zagospodarowania frakcji energetycznej, w tym wykorzystywania jej w lokalnych ciepłowniach. Poinformują także o aktualnych planach resortu związanych z przygotowaniem projektów regulacji prawnych dotyczących gospodarki odpadami
Konferencja odbędzie się w Hotelu Novotel Katowice Centrum, Al. Roździeńskiego 16 w Katowicach.
Przypominamy, że koszt uczestnictwa nie obejmuje kosztów związanych z noclegiem w trakcie konferencji.
1 stycznia 2020 r. został uruchomiony moduł elektronicznej ewidencji w systemie BDO. Już wcześniej przedsiębiorcy branży gospodarki odpadami musieli liczyć się z sankcjami za niedotrzymanie licznych obowiązków prawnych. Istotny jest tu zakres odpowiedzialny zarządzających, w tym także wynikający z delegowania zadań podwładnym.
Organy kontrolne posiadają liczne narzędzia pozwalające na nakładanie sankcji. Jak współpracować z kontrolerami, o co szczególnie zadbać, by pomagać w walce z szarą strefą i uniknąć niepotrzebnych zagrożeń dla funkcjonowania przedsiębiorstwa?
Zarządzający przedsiębiorstwami samorządowymi i prywatnymi świadczącymi usługi z zakresu gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej, a także wszystkich wytwórców odpadów i przedsiębiorców zobligowanych do prowadzenia ich ewidencji, pytają też:
jak zapewnić bezpieczeństwo danych zawartych systemie BDO oraz w jakie narzędzia wyposażyć swoich pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie ewidencji, jak działać w przypadku awarii? I w końcu, kiedy i jak korzystać z outsourcingu w zakresie BDO?
Na te i inne pytania będzie można uzyskać odpowiedź podczas szkolenia on-line, które obędzie się we wtorek, 21 kwietnia.
Szczegóły i program na stronie: bdo.abrys.pl
W związku z trwającą pandemią koronawirusa przedstawiciele spółek komunalnych i gmin spodziewają się znacznego spadku dochodów, co przełoży się na inwestycje. Dodatkowo stają w obliczu wielu, niespotykanych dotąd problemów. Pomoc stanowić mają rozwiązania przyjęte w tarczy antykryzysowej 1.0 oraz w podpisanej przez prezydenta w piątek 17 kwietnia tarczy 2.0. To właśnie tarcza 2.0 znacznie bardziej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży. Jak z nich skorzystać? O tym można dowiedzieć się podczas webinarium pt. ?Sektor komunalny w dobie koronawirusa, wyzwania, problemy praktyczne, możliwości skorzystania z rozwiązań tarczy antykryzysowej?, które odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
Organizatorzy
redakcja miesięcznika ?Przegląd Komunalny? oraz Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
Adresaci spotkania
Menedżerowie spółek komunalnych, wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach
- przedstawimy nowe możliwości prawne organizacji pracy w spółce i urzędzie gminy, warunki koszarowania pracowników, wysyłania ich na urlopy, dokonywania przesunięć na inne stanowiska pracy oraz zasady wypłaty wynagrodzeń w tych szczególnych sytuacjach,
- wskażemy na instrumenty tarcz antykryzysowych, z których realnie skorzystać mogą spółki i na uprawnienia jakie zyskują gminy oraz spółki będące dysponentami infrastruktury krytycznej,
- zaprezentujemy nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania,
- przeanalizujemy nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.
Tematyka webinarium
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną normy prawne wynikające z Tarczy antykryzysowej 1.0 i 2.0 oraz sposób ich wykładni prezentowanej przez organy publiczne. Przedstawione zostaną też pierwsze doświadczenia praktyczne w zakresie funkcjonowania gmin i spółek komunalnych w okresie pandemii.
W programie szczegółowo zostaną omówione m.in. regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych m.in. odroczenie terminu legalizacji ponownej i zezwolenie na dalsze użytkowanie wodomierzy ? przesłanki, tryb postępowania oraz potencjalne problemy praktyczne oraz skrócenie czasu obowiązywania taryf ? postępowanie przed organem regulacyjnym w obliczu regulacji obowiązujących w czasie stanu epidemii. Ponadto przedstawione zostaną rozwiązania legislacyjne odnoszące się do gospodarowania odpadami w czasie pandemii, w tym odpadami medycznymi oraz gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi. Szczegółowy program i warunki uczestnictwa znajdują się na stronie tarcza.abrys.pl